Uit je comfortzone en de wereld in ! 🌍 

Toen ik een tijdje geleden een heel diep denk momentje had , ja die heb ik soms, besefte ik me dat ik mezelf wil blijven uitdagen , grenzen moet overwinnen , nieuwe dingen moet ontdekken en soms uit mijn comfortzone moet gaan. Doen jullie mee ? Durven jullie uit je comfortzone te gaan ? 

Soms gaat alles zoals het gaat en dat gaat prima, maar ik wil meer ! Daarom ga ik elke maand 5 punten opschrijven die ik die maand wil bereiken. Deze punten variëren van mijn gezin tot aan werk tot aan persoonlijkheid, eigenlijk alles. Wat ik hiermee wil bereiken ? Nieuwe dingen leren , nieuwe plekken ontdekken , nieuwe mensen ontmoeten en een nog betere versie van mezelf worden.

De maand Maart

Minder ergeren en druk maken over nutteloze zaken 
Ja soms kan ik me te druk maken over hele nutteloze zaken, denk aan iemand die dan voordringt bij de bakker ( daar kan ik me dus een halve dag boos om maken ) of mensen die dichtbij staan maar nooit interesse tonen. Eigenlijk allerlei verschillende zaken maar met een ding gemeen ; nutteloos. Nutteloos om er je gedachten aan te verspillen en nutteloos om er je tijd aan te verspillen. Dus ; loslaten ! Niet meer nadenken in bed, maar meteen gaan slapen. Niet meer tussendoor ergeren , maar gewoon doorgaan.

 

Papieren ordenen 
Daar ben ik soms ( oké vaak ) wel slecht in. Wanneer bijvoorbeeld de post binnenkomt lees ik het, handel ik het af en dan beland het op mijn stapel. Mijn stapel met papieren die variërend op de tafel of het bureau ligt. En wanneer ik dan later weer een wachtwoord of code nodig heb dan ontstaat het probleem ; waar is de brief waar het instond ? Antwoord ; meestal onvindbaar. En anders is deze pas na een tijdje gevonden. Allemaal tijdverspilling eigenlijk dat zoeken ! Dus ik ga een mooie grote map kopen en alles daarin ordenen ! Zo kan ik alles weer makkelijk vinden en hou ik zeeën van tijd over omdat ik niet meer hoef te zoeken 🙈

 
Elke dag 5 minuten onspanningsoefeningen 
Vaak ben ik zo druk en bezig dat ik niet helemaal aan ontspannen toekom. Nu las in laatst een artikel dat 5 minuten per dag aan ontspanningsoefeningen al kan helpen. We gaan het testen , ik zoek er een aantal op via internet en ga het proberen !

 
Serie afkijken 
Sinds ik pretty little Lairs had afgekeken was ik even op zoek naar een leuke vervanger. Gevonden, ik ben begonnen ( en inmiddels lichtelijk verslaafd ) aan Orange is the new black. En ja ik moet soms ook even een momentje ( of momentjes ) voor mezelf pakken en lekker op de bank hangen en kijken. Daarom wil ik deze maand mijn serie afkijken , en dat moet lukken want ik ben al over de helft 😇

 
Nieuwe leuke activiteiten en speelplekken met jayden ontdekken 

Jayden is alweer een tijdje 1 ( oké een paar weken dan ) en ik merk dat hij steeds meer gaat doen , herkennen en kunnen. Daarom wil ik de komende maand leuke nieuwe plekken ontdekken om samen naar toe te gaan. En ik wil wat leuke nieuwe dingetjes uitproberen die we thuis kunnen doen , denk aan verven etc.

 

En of dit allemaal lukt en wat mijn doelen voor April worden ? Dat lees je natuurlijk volgende maand !

Geef een reactie

