Gastblog fitte mama dees 

2 januari 2017 ben jij misschien ook wel aan je nieuwe voornemen begonnen. Gezonder eten, meer sporten of afvallen en misschien eindelijk eens die zwangerschapkilo’s kwijtraken. Inmiddels zijn we 1,5 maand verder, misschien ben je nog wel heel goed bezig of weer opnieuw gestart of denk je ik wil ook beginnen. Maar waar en hoe? Ik geef je een aantal simpele tips!

Eerst vertel ik even kort via ik ben. Ik ben Desiree mama van Robinn (2 jaar) en blogger op mijn eigen blog www.fittemamadees.com op vooral instagram ben ik ook actief op mijn fittemamadees account en deel ik hier mijn mama leven en poging tot een echte fitte mama te worden.

Ik zal je gelijk vertellen dat niks van zelf gaat. Je zult er echt voor moeten gaan. Daarbij gaat het natuurlijk niet altijd goed want je krijgt altijd wel even te maken met een dip! Accepteer deze en ga weer door. Want je kunt het! Je bent sterker dan je denkt.

Voeding is eigenlijk wel het belangrijkste en ik vind het moeilijkste want er is zoveel lekkers te vinden in de winkels. Maar je kan uren en dagen staan sporten in de sportschool . Als je de verkeerde brandstof binnenkrijg zal je niet snel je doel halen. Abs are made in the kitchen. Dus naast sporten is je voeding zeker heel belangrijk.

 

1. Drink water!

Misschien wel de meest bekende. Maar het is echt belangrijk probeer 1.5 tot 2 liter per water per dag te drinken. Koop een leuke fles die je vanaf nu af aan overal mee naar toe ga nemen. En niet alleen meenemen maar natuurlijk ook uit drinken. Begin de dag al met een glas water dan heb je al een goede start. Neem bij elke eet moment minstens een paar slokken. Trek? Drink wat water! Wat ook helpt is jezelf verplichten dat de fles leeg moet zijn op bepaalde momenten. Bijvoorbeeld (0,5 liter fles) 1 om 10:00, 1 om 13:00, 1 om 16:00 1 om 20:00. Je zult zien dat het dan al een stuk vlotter gaat en je hierdoor de eerste grammen al makkelijker verlies.

water-263054_960_720

2. Eet 6x per dag!

3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes per dag. Sla er ook geen over en plan wanneer je deze ga nemen en laat er minstens 2 uur tussen zitten. Nu natuurlijk nog de bewuste en juiste keuze maken. Door regelmatig wat te eten wek je je metabolisme aan wat ook wel betekend stofwisseling betekend het is dus belangrijk dat deze blijft werken gedurende dag en nacht!

3. Ontbijt!

Ook niet onbekend natuurlijk dat je moet ontbijten! Geen tijd? Onzin! je moet toch echt naar je werk dus kies dan voor een goede shake of smoothie voor onderweg. Zet deze de avond van te voren al klaar dat bespaard je ’s morgens al tijd. Neem op vrije dagen tijd om lekker te ontbijten. Met bijvoorbeeld bananenpannenkoeken, mugcake, havermouttaartjes. Ook lekker havermout ontbijtmuffins deze maak je op je vrije dag en je kunt ze zelfs invriezen!

4. Eet fruit!

2 stuks fruit per dag zoals de schijf van vijf zegt. Je kunt bij je ontbijt al wat fruit nemen. Maar ook ideaal als tussendoortje. Kijk wel uit dat je niet te veel fruit eet. Fruit bevat wel koolhydraten en fruit suikers dus TE veel is niet goed. Maar dat is met alles waar TE voorstaat. Heb je kinderen neem tegelijk met hun wat fruit en maak een lekkere fruitsalade. Fruithapje? Ideaal om meerdere fruit soorten te mixen en jij eet de rest of voeg een beetje melk toe en je hebt een lekkere shake! Ook erg lekker appel met kaneel!

berries-1546125_960_720

5. Eet genoeg!

Ga zeker niet te weinig eten! Je het werkt snel en ja je valt er mee af en waarschijnlijk snel ook. Maar zodra je weer wat meer ga eten dan kom je net zo hard weer aan en voor je het weet zitten de kilo’s er weer drie dubbel aan. Dus doe geen crash dieet! Je lichaam gaat namelijk na een crash extra vetten opslaan. Zorg dus goed voor je lichaam en eet genoeg. Dit kan je eventueel bijhouden in de my fitnesspal app.

6. Beloon je zelf!

De bekende cheat maaltijd. Plan 1 cheatmaaltijd per week en geniet ervan. Eet pizza, friet of neem die reep chocolade. Je hebt dit echt even nodig. Daarbij laat je je lichaam weer even schikken omdat er weer wat “slecht” voedsel binnenkomt dus gaat je lichaam weer even harder werken om alles te verbranden.

Maar beloon je zelf ook met elk doel die je haalt die ene nieuwe broek, een mooi boek of die nagellak zijn ook leuke beloningen.

7. Gezond eten hoeft niet vies en saai te zijn!

Vaak denk je bij gezond eten aan fruit, groente en saai! Wist je dat dit helemaal niet nodig is. Surf wat rond op internet en doe inspiratie op. Internet staat vol met lekkere recepten die vaak nog makkelijk zijn om te maken en zelfs in te vriezen.

8. Foodprep.

Plan wat je wilt eten en wanneer. Haal alles in huis. Drukke week maak voor de drukke dagen alvast alles klaar in het weekend of op jou vrije dag. Veel dingen kan je makkelijk invriezen. Prep ook bakjes met komkommer of reepjes paprika. Zo kan je makkelijk en verantwoord snacken omdat dit voor het pakken staat.

hand-859515_960_720

9. Eet genoeg eiwitten!

Misschien heb je wel eens van een eiwitdieet gehoord. Eiwitten zijn goed voor je en zorgen voor een langdurig verzadigd gevoel. Neem na het sporten een bak kwark of een eiwitshake om je spieren te herstellen. Maar kwark is ook ideaal om mee te ontbijten, als tussendoortje en een bakje voor het slapen gaan is helemaal goed voor je spieropbouw.

10. Neem verantwoorde tussendoortjes.

Tussendoortjes klinkt al snel lekker! Maar ook gezonde tussendoortjes kunnen lekker zijn maar kies wel verantwoorde tussendoortjes. Een aantal voorbeelden: handje ongezouten noten, fruit, onbeperkt snackgroenten, kwark, eiwitreep, zelfgemaakte mueslireep, rijstwafel, 30+ kaas. Kies per keer 1 tussendoortje en wissel af. Een tussendoortje geeft je weer even wat extra energie om de dag door te komen en tot de volgende maaltijd.

Voor inspiratie kan je mij ook volgen op onder andere instagram www.instagram.com/fittemamadees

Bedankt dees voor deze super handige tips ! Het is ook heel lastig om van die zwangerschapskilo’s af te komen ! En vaak zijn de meeste tips ook moeilijk of krijg je recepten en diëten waarvan de ingrediënten nergens te vinden zijn. Maar deze tips zijn makkelijk en goed na te leven. We gaan aan de slag ! Binnenkort geeft Fitte mama dees ook haar beste sporttips om van je zwangerschapskilo’s af te komen ! 

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s