Mijn zwangerschap

Gisteren postte ik een foto die tijdens mijn zwangerschap is genomen en kwamen er weer veel herinneringen terug. Daarom vertel ik je vandaag alles over mijn zwangerschap en hoe ik het ervaren heb.ย 

Zwanger worden

Ik kan me het moment dat we besloten te stoppen met de pil nog goed herinneren. Op Bali tijdens onze huwelijksreis besloten we dit. Eigenlijk was het hele zwanger worden , symptomen herkennen en testen niks voor mij ! Als ik iets wil dan wil ik dat het liefst nog gisteren. Daarom had ik ook besloten : ik ga me niet focussen en ermee bezig zijn. Wat deed ik toch , je raad het al, ermee bezig zijn. Ik had verwacht dat ik het wel los zou kunnen laten , en dan zou het ook sneller gaan naar mijn verwachting. Maar je kan het niet loslaten en je bent er toch onbewust mee bezig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de eerste maand al wel een soort teleurgesteld was dat het nog niet raak was. En ik weet het dat is bij zo goed als niemand het geval, maar toch voelde het zo. Ik wilde zo graag ! Gelukkig was het al vrij snel wel raak en was ik zwanger ! Eigenlijk heel snel dus ik mag niet klagen.

 
Wat ik wel wil benadrukken is dat zwanger worden bij heel veel stellen heel moeilijk is en gaat. En ik merkte bij ons dat er een soort verwachting in de lucht hing. Je bent al heel lang samen en ook getrouwd dus nu komen er vast baby’s. En ik denk dat mensen zich daar soms iets bewuster van moeten worden. Het lijkt me namelijk heel vervelend wanneer iedereen een verwachting heeft en jullie graag willen , maar het lukt niet. Bij mij waren er zelfs al kado’s gekocht voor de aankondiging, wat als het niet lukte ? Blijven de kado’s dan jaren staan ?


Zwanger !

Toen was ie er, die positieve test ! Meteen naar de dokter , bloed prikken en nog een keer een positieve test ! Heel fijn die bevestiging van de dokter ! Aan het begin vond ik het wel raar, je hebt nog geen buik en voelt nog niets bewegen. Ik voelde me toen nog niet echt zwanger. Tot het moment dat mijn ochtendmisselijkheid begon, ja toen voelde ik me heel erg zwanger ! Ik was zo misselijk , wanneer ik opstond en ik at iets of als ik alleen al een glas water dronk kwam het er meteen weer uit. Maar ik ben geen dag thuisgebleven van mijn werk, elke dag ging ik netjes werken. Soms kotste ik tussen 2 klanten door ๐Ÿ™ˆ maar ik ging gewoon door. Dat werkt bij mij namelijk, ik moet niet ziek gaan liggen zijn. Wanneer ik ga werken voel ik me vaak snel wat beter. Doordat ik elke keer boven de pot hing kon ik mijn zwangerschap niet lang voor mijn collega’s verborgen houden. Gelukkig was mijn misselijkheid na 16 weken plots over, van de ene op de andere dag. Dus mama’s die zwanger en misselijk zijn ; er is hoop !

Aankondigen

Mijn ouders hebben we het meteen verteld, wij wilden het meteen met hun delen. En na een goede 12 weken echo zijn we het ook aan mijn opa en oma gaan vertellen. Mijn collega shopmanagers en regiomanager moest ik het wel al snel vertellen , wat ik overigens helemaal niet erg vond. Want we gingen namelijk met z’n alle naar de Efteling, en ik wilde geen risico lopen door in achtbanen etc te gaan. Dus bij de ingang heb ik ze het meteen verteld, en zo lief want bij elke attractie waar ik niet in mocht bleef een van hen bij me wachten ! De rest van onze vrienden en mijn schoonfamilie hebben we het later verteld dmv een feestje. Daar lees je in deze blog over de aankondiging alles over.


Zorgeloos

Ja ik heb heel veel geluk gehad, want ik heb wel een zorgeloze fijne zwangerschap gehad. Op de ochtendmisselijkheid na heb ik geen klachten gehad. Aankomen deed ik alleen op mijn buik, en ook niet zo heel veel eigenlijk ! Wel lastig vond ik dat moment dat je een beginnende buik krijgt. Wanneer ik in de winkel stond en mensen naar mijn buik zag kijken probeerde ik altijd tussendoor te vertellen dat ik zwanger was, en niet gewoon dik ๐Ÿ™ˆ.Iedereen was heel bezorgd en heel lief voor me, thanks daarvoor ! Als ik er maar aan dacht om een doos te tillen dan riepen mijn collega’s al, ook mocht ik de keukentrap niet meer op van ze. En ook kwamen ze steeds met leuke kleinigheidjes voor de baby. Ik voelde me super en ik heb dan ook tot 4 weken voor de uitgerekende datum doorgewerkt. Heerlijk , de laatste 2 weken van mijn verlof waren ook een van de drukste weken van het jaar. Ik genoot ervan, heerlijk rennen door die winkel ! Mijn enige klacht was eigenlijk een dikke enkel, door mijn collega ook wel een Kenkel genoemd.

 

Wel was ik heel bang dat ik tijdens mijn verlof in een soort ‘zwart gat ‘ zou belanden. Omdat ik altijd bezig ben en het heerlijk vind om het druk te hebben, en dan zou ik opeens niets te doen hebben. Maar eenmaal met verlof merkte ik wel dat het fijn was om toch lekker wat rust te pakken. Want rusten is over wanneer je baby er is !

Babyshowers

Ja je leest het goed , showers. Ik had het geluk dat er 2 georganiseerd werden. De eerste door mijn ouders, deze was bij hen thuis. Met familie en mijn beste vriendinnen. Helaas waren er een paar mensen die heel kort van te voren af hadden gezegd , maar daar was het plezier niet minder om. Maar toch wil ik even zeggen : mensen meld niet zo kort van te voren af voor iets , want dat is bloedirritant voor de organisator. Dat terzijde , het was super gezellig ! Leuk versierd , heerlijke hapjes ( door papa gemaakt ) en mooie cadeaus ! Top dag !
De tweede babyshower kwam als een verrassing , tuurlijk had ik die eerste wel verwacht. Je gaat er wel een beetje vanuit dat mensen iets organiseren toch ๐Ÿ˜‰ Maar voor de 2e zou ik eigenlijk gaan high teaรซn met mijn regiomanager en merchandiser. Leuk met z’n 3e voor de baby er is nog even afspreken, dat had ik dus ook verwacht. Tot we bij het restaurant binnen kwamen en opeens al mijn collega’s daar zaten ! Wat een leuke verrassing ! Mij hou je niet snel voor de gek, maar die had ik niet aan zien komen ! En ook dit was weer een super leuke dag !

Verlof

Zoals ik zei was ik heel bang voor een zwart gat tijdens mijn verlof, maar dat viel me heel erg mee. Ik heb lekker gerust en nog wat leuke dingen gedaan. Van die dingen waar je normaal niet aan toekomt, ik voelde me tenslotte prima. Heerlijk nog de laatste dingen voor Jayden in orde brengen etc en toen wachten. En wachten en wachten. Dat was ik op een bepaald moment zo beu , toen mocht ie weleens komen. Toen hij bijna een week te laat was en we een afspraak hadden bij de gynaecoloog zei ik ook meteen joh kunnen we nu niet beginnen ? Maar ons geduld werd beloont en op 5 februari 2016 werd Jayden geboren. Benieuwd naar de bevalling ? Daar lees je alles over in deze blog.

img_4670

Geef een reactie

