Onze droombruiloft

Normaal gaan mijn blogs natuurlijk altijd over het mama zijn en baby’s , maar vandaag maak ik eenmalig een uitstapje om over onze droombruiloft te schrijven. Ik vertel je alles over onze grote dag, hoe we alles hebben geregeld en natuurlijk handige tips ! 

Het aanzoek

Heel lang heb ik steeds gezeurd over wanneer het aanzoek een keertje kwam. Op zich heeft het niet heel lang gestuurd en was vooral ik eerst nog veel te jong. Maar geheel onverwacht kwam het aanzoek 3 jaar geleden in Disneyland Parijs. We waren daar een weekje naar toe samen met Giovanni, een vriend van ons. Ik wilde die bewuste avond heel graag naar de vuurwerkshow en was eigenlijk een beetje bozig dat we niet gingen. Tot ik de reden wist natuurlijk !

Datum prikken

Toen begon het voorbereiden, zo leuk vond ik dat ! Dus mocht iemand een weddingplanner zoeken hou ik me aanbevolen 🙈
Als allereerste hebben we een datum geprikt, dit raad ik zeker een jaar van te voren aan. Veel gemeentes , locaties en restaurants zitten namelijk al ver van te voren vol ( zeker de mooiste en leukste ). Al snel besloten we dat het 7 november zou gaan worden. Vaak kreeg ik de vraag of ik niet liever in de zomer wilde trouwen, mijn antwoord : in Nederland ben je toch nooit zeker van het weer.

Waar dan ?

Oké geef maar toe, elk meisje/vrouw weet vaak al hoe haar bruiloft eruit moet gaan zien. De locatie waren we snel uit , dat moest Orangerie Mattemburgh worden. Willem was hier nog nooit geweest dus zijn we samen gaan kijken, en ook hij was meteen verliefd. Deze prachtige locatie is gelegen op een landgoed en is grotendeels van glas. Wat betekend dat het heel open met veel licht is, ja daar zag ik ons wel trouwen ! De locatie zijn we een jaar van te voren gaan boeken, en dit was ook zeker nodig gezien hun agenda.

Trouwjurk

Hoe mijn droomjurk eruit moest zien ? Daar had ik een heel precies beeld van, dit kan in je nadeel werken maar bij mij was dit gelukkig niet het geval. Vooraf heb ik mij via internet verdiept in de verschillende merken die er bestaan. Elk merk heeft toch een beetje zijn eigen kenmerken , de een wat simpeler de ander wat drukker etc. En al snel kwam ik uit bij het merk Sincerity. En via het merk kwam ik weer uit bij het Bruidspaleis, die naast dit merk nog vele andere merken verkopen. De keuze is reuze zeg maar 😉
Op naar de vestiging in Den Haag en zoeken maar ! De bezoeken in deze winkel zijn altijd op afspraak, wat betekend dat ze alle tijd voor jou kunnen nemen. Ik werd geholpen door Loes , zij zette het gevolg dat mee was neer aan een tafeltje met koffie en lekkers en we konden gaan zoeken. De eerste vraag die ik van haar kreeg was natuurlijk ; wat zoek je . En mijn antwoord daarop had ik al heel lang klaar ; strapless, strak, licht uitlopend, wit , wel wat erop maar niet teveel. Wat ik daarnaast ook heel goed vond is dat ze vroeg naar ons budget, zo kom je namelijk niet bij een prachtige maar onbetaalbare jurk uit. En dat voorkomt weer teleurstelling. Loes zocht een aantal jurken uit, maar bij de eerste wist ik het zeker : DIT IS HEM ! Daarna heb ik nog een paar andere gepast, maar die vielen allemaal in het niet bij de eerste. Dat werd dus mijn jurk !

 

Praktische zaken

Oké locatie check, jurk check en dat zijn toch wel de aller belangrijkste dingen die ook het verst van te voren geregeld moeten worden. Daarna kwamen de praktische zaken, hoelaat wilde we trouwen en hoe gingen we alles regelen. Een heel goed besluit , zou dat weer hetzelfde doen, is dat we alles in de Orangerie hebben gedaan. Onze hele trouwdag zijn we daar geweest. De foto’s hebben we op het landgoed gemaakt ( later meer daarover ), de ceremonie was daar, de toast, het diner en ons avondfeest. En zoals ik al zei : ideaal , ik zou het iedereen aanraden. Voor zowel onszelf als de gasten ( denk ook aan de oudjes ) was het heel rustig en relaxt. Niet auto in auto uit en stressen , gewoon daarheen en blijven. En loopt er iets uit ? Geen probleem dan schuif je alles een beetje op !

Fotograaf

De trouwfoto’s zijn gemaakt door de geweldige fotograaf David Torres. En wat zijn ze prachtig geworden. Wij vonden het heel belangrijk dat het geen ‘ga maar staan en lachen’ foto’s zouden worden, en daar zorgt David wel voor ! Hij heeft geweldige gekke en originele ideeen en maakt iedereen aan het lachen ! Hij is er dan ook onze hele dag bij geweest, vanaf dat ik bij mijn ouders ging aankleden tot het avondfeest. Dit was voor mij echt een must, je trouwt tenslotte maar 1 keer ( soms meer haha ) en dat wilde ik helemaal vastgelegd hebben ! Na onze bruiloft kregen we dan ook een prachtig boek, alle foto’s op een USB en 5 hele mooie slideshows. Die ik allemaal nog vaak terugkijk. Hieronder en overal tussendoor zie je een kleine impressie van onze foto’s.

willemjan-color-333willemjan-color-378willemjan-color-487

Aankleding

Ook qua aankleding had ik al voor ogen wat ik ongeveer wilde hebben. Strak, en alles met wit en roze ( vandaar dat ik mij gasten heb verboden om rood aan te trekken ;)) ! De aankleding werd verzorgd door Frank-Pieter van Intratuin Halsteren, van hem weet ik gewoon dat hij prachtige dingen maakt dus vandaar 😉 Ik had foto’s op Pinterest opgezocht van hoe ik het graag wilde hebben. Super handig je doet op deze manier veel inspiratie op, maar je kunt het ook makkelijk aan de bloemist overbrengen ! Zo kreeg hij een heel helder beeld van wat wij graag wilde. En mooi dat het was !

Auto

We moesten eigenlijk maar een heel klein stukje rijden , ongeveer 5 kilometer 🙈 maar toch wilde we een speciale auto. En dat is een rode Ferrari geworden, hierin hadden we een prachtige aankomst , en mooie eyecatcher voor op de foto’s !

Wel of niet uitnodigen ?

Veel mensen vinden het altijd lastig , wie nodig je wel en wie nodig je niet uit ? Ik heb daar een hee simpel antwoord op : nodig uit wie je wil en mensen die je niet wil nodig je vooral niet uit. Het is jullie dag dus jullie bepalen ! Op deze manier heb ik namelijk ruzie gekregen met mijn ooms en tantes. Kort gezegd dachten zij te kunnen vinden wie ik ook had moeten vragen , en ik laat me zeker niet dwingen om mensen uit te nodigen. Dus mijn antwoord hierop was : dan komen jullie toch niet !

Uitnodigingen ,diner en avondfeest

We hebben 1 uitnodiging gekozen en 2 WILLEMJAN-COLOR 63.jpgverschillende teksten laten drukken. Een was voor onze daggasten die vanaf s’middags werden verwacht en de andere voor de avondgasten. Verder was de hele tekst eigenlijk hetzelfde. Om te voorkomen dat we allemaal niet zo mooie ( ja aardig uitgedrukt he ) cadeautjes zouden krijgen hebben we ook de kadotip met het envelopje op de kaart erbij gezet. Willems collega’s pakte dit heel grappig en letterlijk op door ons stapels met enveloppen te geven, en daar zijn we die zelfde nacht nog lang mee bezig geweest ! Leuk detail ; bij de geboorte van Jayden hebben we voor dezelfde kaart gekozen als geboortekaartje !
Voor het diner kozen we voor een 4-gangen keuzemenu, met onze favo gerechten. Dit menu heb ik bij de uitnodiging in de enveloppe gedaan met de vraag of iedereen zijn keuze door wilde geven. En ja , het was heerlijk !
Bij ons avondfeest hebben we gekozen voor een leuke band Plein 13, die allerlei soorten en stijlen muziek speelt. We vonden het belangrijk dat er voor iedereen wat was. En iedereen het naar zijn/haar zin had !
Qua drankjes hebben we voor een drankenpakket gekozen. De meeste locaties hebben dit wel, je betaald per persoon een vaste prijs voor bepaalde dranken. Zo weet je precies waar je aan toe bent qua prijs ! Ook heel fijn ! En voor de hapjes kozen we voor een hapjesbuffet, zo kon iedereen zelf pakken wat hij/zij wilde hebben.

Prachtige herinnering

Onze bruiloft was echt onze droombruiloft die we voor ogen hadden. Alles ging precies zoals we het gepland hadden en voor ogen hadden. We hebben heerlijk nagenoten op onze huwelijksreis naar Bali , en kijken de foto’s nog vaak terug. Ik zou het het zo weer over doen, en dan precies hetzelfde ! 

One thought on “Onze droombruiloft

Geef een reactie

