Mommy shaming, waarom ? 

Ik zeg het eerlijk, tot gisteren avond had ik nooit van mommy shaming gehoord. En misschien had ik het liever niet geweten…. En vooral vraag ik me af, waarom ?
Goed of niet goed ? Wie bepaald dat ? 

Overal zie je leuke foto’s of brandende vragen van mama’s voorbij komen. En ik ben ervan overtuigd dat dit allemaal mama’s zijn die het beste willen voor hun kinderen. En dus ook het beste proberen, al is dit misschien niet altijd goed of sociaal geaccepteerd. Want we hebben allemaal een ander idee van hoe het moet en vooral van hoe het niet moet. Maar wie bepaald dat , wat goed is en wat slecht ?!

Comments en dislikes

Waarom vinden we het nodig wanneer een bekende of onbekende mama een foto of video van haar kindjes post om daar ons ongezouten commentaar op te geven. Vooral niet rekening houdend met de mama in kwestie. Want vinden we het niet belachelijk dat Chrissy Teigen 10 dagen naar haar bevalling al op date gaat met haar man, en dat de vlogger die ik zojuist bij RTL boulevard voorbij zag komen helemaal verkeerd met haar baby omgaat. Waarom vinden we dat ? En waarom denken we dat we hier ons commentaar op moeten geven ? We zouden we ook leuk kunnen vinden voor Chrissy dat ze lekker kan ontspannen tijdens de hectische kraamtijd. Of als je vind dat bovenstaande vlogger verkeerd met haar baby omgaat, dan kijk je toch niet naar haar vlogs ?
Gisteren bij RTL late night zat een mama die twijfelde of ze haar 3e kindje wilde laten inenten en dit uitgesproken had via haar blog. Duizenden haat reacties en mails had zij gekregen. En waarom ? Om ze twijfels heeft en het beste voor haar kindje wil ?
Een ander voorbeeld zijn de Facebook groepen waar ik zelf ook in zit. Vol met mama’s, sommige net mama en sommigen hebben al 5 koters rondlopen. Maar allemaal met hun eigen vragen en twijfels. Zij hebben advies nodig , geen commentaar en hatelijke berichten.
Mijn vraag aan deze haters is dan ook ; hebben jullie niks beters te doen ?!

Conclusie

Niemand is perfect , ik niet , jij niet en niemand niet. En weetje het zou niet leuk zijn als iedereen perfect was. Juist de kleine imperfecties van elke persoon maken deze uniek ! Niemand is de perfecte vrouw en niemand is de perfecte moeder. We doen het allemaal op onze manier, hebben allemaal onze eigen onzekerheden en soms hebben we advies nodig. Laten we elkaar supporten en aanmoedigen om een nog betere versie van onszelf te worden ! Om te groeien, beter te worden en te leren !

Ik weet dat ook iedereen een mening over deze blog gaat hebben, de ene zal het met me eens zijn en de ander zal het niet met me eens zijn. En zal zeggen als je dingen op social media plaatst vraag je erom. Dat vind ik niet, ik vind dat iedere moeder en ieder persoon respect verdient voor wat hij/zij doet. Wat ik in deze blog vertel, is mijn mening en iedereen mag daar iets van vinden, maar daar ga ik me niet druk om maken ! Ik doe wat ik wil en wat ik denk dat het juiste is.
Laten we daarom van mommy shaming , MOMMY CHEERING maken ! Doe je mee ?
#mommycheering

Geef een reactie

