Jouw baby op internet ? Ja of nee ? 

Foto’s en filmpjes van jouw kindje op Facebook of instagram ? Ja of nee ? Ik vertel je alles over mijn keuze, de eventuele gevolgen en geef je handige tips ! 

Nee

Zelf hebben wij ervoor gekozen om geen foto’s van Jayden met zijn gezicht zichtbaar op internet te plaatsen. Waarom ? Tegenwoordig ( oké ik voel me 100 als ik dit zeg ) hoor je zoveel verhalen voorbij komen van pedofielen die foto’s van jou kindje gebruiken tot mtv’s catfish waar mensen jouw foto’s pikken om een nep profiel aan te maken.

Zoveel als ik sociaal media gebruik voor Jay & Jenn zo weinig gebruik ik het privé. Eerst wel, maar na bepaalde voorvallen ben ik hiermee gestopt. Je weet wanneer je op social media een foto post of vertelt dat je ergens bent dat mensen het daarover hebben. In mij geval pakte dit negatief uit en kreeg ik verwijten naar mijn hoofd. Omdat ik hier geen zin in had, en niet iedereen hoeft te weten wat ik doe heb ik ervoor gekozen om zowel Jayden niet zichtbaar te plaatsen als eigenlijk privé niets meer te plaatsen.

Prive

Iedereen die ik wel een foto van Jayden wil laten zien of wel wil laten weten wat ik doe of waar ik ben hoort dit vanzelf wel. Ik app foto’s door naar de personen waarvan ik wil dat ze de foto’s krijgen. En ik laat weten via de app, telefoon of in real life waar we zijn, wat we doen of hoe het gaat. Hierdoor weten de mensen die belangrijk zijn eigenlijk alles, en mensen die niet belangrijk zijn niet veel of het nodige.
Tips :

– Toch plaats ik wel foto’s van Jayden , maar dan van de achterkant genomen. Zo plaats je toch een foto maar is het gezichtje niet te zien. Dit zie je bij veel BN’ers ook vaak.

– Toch laten weten wat je gedaan hebt of waar je was ? Plaats dit later, of als je thuis bent. Wanneer je terug komt van vakantie kun je er ook op zetten ; Bali je was geweldig ! Zo deel je toch het feit dat je op vakantie was.

– Trek je niets aan van negatieve comments. Er zijn altijd haters, en die zullen er altijd zijn. Trek je niets aan van negatieve of gemene reacties, lastig maar sta erboven. Aan deze mensen wil je geen energie verspillen.

Foto’s waar Jayden toch zichtbaar is, maar niet vol in beeld.

Wanneer je kindje zelf social media ontdekt

Wat doe je wanneer jouw kindje zelf een Facebook pagina aanmaakt of een instagram account heeft ? Probeer je kind zoveel mogelijk vertrouwen te geven, en vraag gewoon eerlijk of je af en toe mee mag kijken. Geef toe dat je soms bezorgd bent, wanneer je stiekem gaat gluren werkt dit alleen maar averechts. En vertel waarom je bezorgd bent. Wanneer je alle gevaren met elkaar bespreekt zal jouw kind begrijpen waarom je af en toe mee wil kijken. En is hij/zij ook bedacht op de gevolgen van eventuele foto’s of posts.

Geef een reactie

