Real life : Wij willen heel graag een tweede kindje, of deze er ooit gaat komen weten we niet. 

Tamara en haar man hebben een kindje van 4 jaar ; Jaylen. Zij is 33 en haar man 38. Ze zijn al 15 jaar bij elkaar , waarvan 5 jaar getrouwd. Na de geboorte van Jaylen willen ze graag een broertje of zusje voor hem. Maar of dit ooit zal gebeuren is onzeker. 

Jaylen

Voor het zwanger worden van Jaylen hadden we het ziekenhuis ook al nodig. Maar na het innemen van hormoon tabletjes was ik snel zwanger. Helaas was mijn zwangerschap niet helemaal probleemloos. Vanaf de 13e tot de 28 week had ik last van hormonale hoofdpijn. Dit was zo erg dat ik al snel halve dagen moest gaan werken. Snel daarna kwamen hier ook nog bekken problemen bij. Met 38 weken zwagerschap werd ik ingeleid, dit vanwege mijn zwangerschapssuiker. En toen werd Jaylen geboren !
Na de geboorte bleek het ook niet helemaal vlekkeloos te gaan. Jaylen bleek na 2 jaar een achterstand te hebben met zijn spraak. Vandaar dat we naar het cb moesten. Na 2 maanden moesten we daar weer terugkomen, en zij vonden dat deze achterstand was bijgetrokken. Ons zat dit alleen niet helemaal lekker. Jaylen luisterde totaal niet, we konden geen contact met hem krijgen. Hierdoor ontstonden veel irritaties vanuit anderen. Zij dachten namelijk dat we Jaylen nooit terecht wezen. Eenmaal bij de KNO arts bleek ons gevoel te kloppen. Jaylen had opgezette amandelen en veel vocht in zijn oortjes.

Tweede kindje

Na de geboorte van Jaylen ben ik eigenlijk niet meer met de pil begonnen. Maar we wisten al dat een tweede kindje weer via het ziekenhuis zou moeten. Toen Jaylen 20 maanden was zijn we dan ook naar het ziekenhuis gegaan. Maar deze keer sloegen de hormoontabletjes niet aan, en na vele onderzoeken zijn we gestart met iui. De reden dat de tabletjes niet aansloegen is niet bekend. Al snel stapte we over naar hormoonspuiten, en daar maakte ik goede eitjes op aan. Helaas mislukte deze poging om zwanger te worden.

Donkere periode

In september kreeg ik mijn eerste miskraam. Hierna volgde een donkere periode. Ik had het er ontzettend moeilijk mee dat het mis was gegaan. Daarnaast werden mijn beide zusjes zwanger. Ik heb mezelf door deze periode heen geslagen door veel te praten en steun te zoeken bij lotgenoten. Ik deelde en deel nog steeds alles ook op Facebook. Zo is het geen geheim maar weet iedereen hoe het zit en wat we doormaken. Je hoeft het niet alleen te doen, en al die sterkte wensen daar putte ik kracht uit.

Opnieuw een miskraam

Vlak daarna begonnen onze iui sessies weer. Hierbij rijpen ze een eitje, je krijgt een hormoonspuit om een eisprong te krijgen en daarna word het zaad van de man erbij gebracht.Helaas kreeg ik in mei weer een miskraam. Bij 4,6 weken ging het mis. Deze miskraam was niet meteen te herkennen, het duurde 3 weken voor het hcg hormoon weg was uit mijn bloed. Dit betekende voor ons 3 weken lang onzekerheid. Na 2 weken zakte dit wel wat, voor mij was het wel duidelijk. Hiervoor bleek geen oorzaak te vinden, gewoon stomme pech.

Volgende arts

Volgende arts, volgende behandeling. Totaal hebben we nu 12 iui behandelingen gehad. In juli hebben we in Tilburg een intake gehad om het via ivf behandeling te gaan proberen. En daar stortte onze wereld verder in. Het bleek dat ik te weinig eitjes aanmaakte voor ivf. Je hebt er 3 nodig , en ik had er maximaal 2 gedurende de behandelingen. Toen ben ik totaal ingestort. Door al het verdriet wat boven kwam kon ik het allemaal niet meer aan. In overleg met de arts hebben we toen besloten om 2 maanden rust te nemen.

De toekomst

Na deze 2 maanden gaan we kijken met een hormoonswisseling of dit nog iets doet met een laatste iui. Ondertussen probeer ik ook nog wat af te vallen, ik ben nu wat zwaarder dan destijds bij Jaylen. Verder is de toekomst nog erg onzeker voor ons. We weten niet of het nog gaat lukken om zwanger te worden , of wat nodig is. Mijn beide zussen hebben eiceldonatie aangeboden , het mooiste kado ever ! En hier staan we zeker positief in !

Zware tijden

Het zijn moeilijke tijden. Lichamelijk is het nog wel te doen, ik spuit al meer dan een jaar hormonen dus dat is niet altijd even gezellig. Merk het vooral aan mijn humeur. Maar die onzekerheid , dat is wat het meeste aan ons vreet. En het feit dat mijn lichaam het laat afweten, daar heb ik het ook heel moeilijk in. Ik ben bang dat ik Jaylen ooit moet gaan uitleggen dat hij nooit een broertje of zusje zal krijgen. Ik weet niet goed hoe ik dit zou moeten uitleggen aan hem. Ik merk dat hij erg toe is aan een broertje of zusje. Wanneer hij een kindje lief vind zegt hij; kom maar broertje.
Natuurlijk hopen en gunnen we Tamara en haar man het aller beste, en zullen we uiteraard hun verhaal blijven volgen ! 

2 thoughts on “Real life : Wij willen heel graag een tweede kindje, of deze er ooit gaat komen weten we niet. 

Geef een reactie

