De bevalling

Was het makkelijk ? Nee. Was het pijnlijk ? Ja ! Was het erger dan ik had verwacht ? Ja ! En was dit het allemaal waard ? Volmondig ja !! Het word na 7 maanden toch eens tijd om mijn bevallingsverhaal met jullie te delen ! 

Over tijd

Op 30 januari was ik uitgerekend, en na wachten en wachten en nog meer wachten kwam er nog geen baby. Daarom hadden we op donderdag 4 februari een afspraak bij de gynaecoloog. Papa to be kwam om 12 uur terug uit zijn werk , na om 5 uur al opgestaan te zijn om mee te gaan. Oké ik was over tijd, of we wilden wachten of dat ik ingeleid wilden worden was de vraag van de gynaecoloog. Mijn antwoord ; het liefst loop ik nu al door naar boven om ingeleid te worden ! Dat was natuurlijk niet mogelijk , maar er werd een afspraak gemaakt voor zaterdag. Om 8 uur zou ik met mijn koffertje op de stoep staan en ingeleid worden. Dit heb ik alleen aan mijn ouders verteld, ik wilde niet dat iedereen ermee in zou zitten en bezig zou zijn dat ik ingeleid werd. Ik belde wel als de kleine geboren was.

Die nacht….

Thuisgekomen van het ziekenhuis hebben we samen een beetje thuis op de bank gehangen. Omdat hij die middag eerder was gestopt met werken ging Willem die avond de nacht in. En ik ging lekker slapen. Totdat ik rond 3 uur/ half 4 wakker werd en even moest plassen. Eenmaal in de badkamer kreeg ik een ontzettende kramp. Al die tijd had ik me afgevraagd ; als het begint zou je het dan gelijk weten ? Antwoord : ja ! Wat doe je als eerste ? De weeëntimerapp erbij pakken ! Want er was mij verteld als je elke 3 minuten een wee krijgt die 1 minuut duurt dan mag je de verloskundige bellen. Tijdens het timen kwam ik erachter dat ik om de minuut weeën had. De verloskundige heb ik meteen gebeld en die vertelde dat ik nog even moest afwachten en als het aanbleef weer moest bellen. Wat er toen door mijn hoofd heen ging was ; wachten ???!! Nee dat gaat niet, het is al mega erg enzo nu !!

Even doorzetten

Ondertussen dacht ik dat het wel handig was om Willem te bellen. Geen gehoor….. Wat bleek een collega reed een stukje met zijn auto en zijn telefoon was aangesloten op de carkit ! Na Willem gesproken te hebben is hij gelijk naar huis komen rijden. Dit duurde even want hij was in Delft. Ik moest dus even doorzetten in mijn eentje. Toen besloot ik nog even in bad te gaan zitten, maar toen dit niet hielp ben ik ook zeiknat weer terug naar bed gegaan ! Toen ik de verloskundige nog een keer belde kwam deze eraan. Ongeveer tegelijk met Willem kwam verloskundige Ankie bij ons thuis. En 10 minuten later arriveerde ook mijn moeder. Haar wilde ik ook graag bij de bevalling hebben.

Naar het ziekenhuis

Ik denk dat ik nog nooit zo blij ben geweest met iemand als toen met Kitty ! Na even down there gekeken te hebben kwam zij tot de conclusie dat ik al op 7 cm zat ! Meteen naar het ziekenhuis dus , want daar wilde ik bevallen ! Het eerste wat ik kon vinden aangetrokken en op de schoenen van Willem de auto in. Ik denk dat een gang nog nooit zo lang was als die in het ziekenhuis ( de lengte bleek de volgende dag overigens mee te vallen ).

Persen maar !

Nadat Kitty mijn vliezen had gebroken , dit was nog niet gebeurd namelijk, bleek het vruchtwater niet helder. En dan word het een medische bevalling. Dit betekende dat de verloskundige van het ziekenhuis het overneemt, wat overigens ook een super leuke meid was en zelf ook zwanger ! Al vrij snel mocht ik gaan persen. Aangezien mijn moeder had verteld dat toen zij mocht persen ik er na 2 keer was , dacht ik ook al wel een heel eind zou zijn nu. Niets bleek minder waar ! Na ongeveer een uur/ anderhalf persen was ik doodop ! Wat ik het aller ergste vond ? Die klok tegenover mijn bed, die stond niet op de juiste tijd waardoor ik helemaal in de war raakte. Geen idee hoelaat het echt was , hoelang ik al bezig was of hoelang het ging duren.

Vacuümpomp

Toen het echt niet meer ging, mama al 100 keer een nieuw koud washandje op mijn hoofd had gelegd en papa to be ook kapot naast mijn bed zat werd de gynaecoloog gebeld. Het kan zijn dat er tussendoor nog 100 andere mensen binnen zijn gekomen, geen idee en sorry dat ik boos deed tegen jullie ! Ik was niet mezelf , meer een soort bevallend monster !
Na voor mijn gevoel 3 uur, maar eigenlijk 15 min kwam de gynaecoloog binnen met de vacuümpomp. Ze zouden de pomp op het hoofdje plaatsen en de baby helpen eruit te komen. Zo gezegd zo gedaan , de pomp werd erop gezet en deze mevrouw begon te trekken. De pomp schoot los….. De tweede poging ; de pomp schoot weer los. En ik zal je verder geen details geven, maar je snapt dit voelt niet heel fijn ofzo ! De gynaecoloog zou het nog een laatste keer proberen en anders zou het een kiezersnede worden.

Geboren !

Knip, knip , zuig, trek en daar was onze prachtige zoon geboren ! Om 9.00 is Jayden geboren. En ik kan je vertellen al die clichés en beweringen zijn waar ! Ik was op slag verliefd , ben nog nooit zo gelukkig geweest en de pijn was echt weg ! Nadat de hele boel weer gerepareerd was kwam ook de kersverse opa naar zijn kleinzoon kijken ! Wat was ie klein en kwetsbaar , in het begin vond ik het best eng om hem vast te houden. Bang dat er iets zou gebeuren.

Genieten

Na heerlijk gedoucht te hebben, want WoW wat voelde ik me smerig, hebben we natuurlijk eerst beschuit met muisjes gegeten ! Jayden lag te slapen in een bakje naast mijn bed. Hij was door de heftige bevalling ook erg van slag en had ook pijnstillers gekregen. Hij kon last hebben van hoofdpijn. Aangezien hij toch sliep en ik moest rusten heb ik Willem ook naar huis gestuurd om te rusten. Die was inmiddels 30 uur wakker en misschien nog wel vermoeider dan mij ! Rusten is niet helemaal mijn ding, mensen die mij kennen zullen dit ook herkennen ! Dus heb ik heerlijk de hele tijd naar mijn mooie kindje gekeken !

Nachtje blijven

Jayden en ik moesten een nachtje in het ziekenhuis blijven. Papa mocht blijven slapen, maar aangezien we om de hoek van het ziekenhuis woonde is hij lekker thuis gaan slapen. Die avond wel tot 23 uur gebleven en de volgende ochtend stond hij al vroeg weer in het ziekenhuis. Die ochtend kreeg Jayden zijn eerste badje. En zaterdag mochten we na controle van de gynaecoloog en kinderarts om 13 uur naar huis. Ik voelde me op zich prima, maar het viel me wel tegen. Ik had wel verwacht dat ik me al beter zou voelen en beter op de been zou zijn.
Ik weet nog goed toen we naar huis mochten en Jayden voor het eerst in de maxicosi moest. Je zag hem bijna niet zitten ! Thuis durfden we hem er bijna niet uit te halen !

Complimenten

Ik wil ook Kitty heel graag bedanken voor de goede en fijne begeleiding ! Zij is zelfs na haar dienst nog gebleven om naar ons te komen kijken ! Ook alle mensen van het Bravis moeder en kind centrum bedankt ! Ik ben super goed verzorgd en jullie centrum is prachtig geworden. Ik had een kamer voor mezelf alleen , wat heel fijn is ! En mocht de hele dag visite ontvangen , wat ook heel fijn was ! Er stond een minibar op de kamer en als ik of mijn visite ander eten of drinken wilden hebben hoefde ik maar te bellen ! Voor het avond eten werd zelfs een kaart gebracht waar menig restaurant nog een voorbeeld aan kon nemen ! Aangezien ik weinig honger had wilde ik alleen een broodje, maar ook dat was geen probleem.
Na een aantal dagen was ik weer hersteld, duurde wel langer dan ik verwacht had. Nu moet ik toegeven dat ik ook misschien al teveel rondliep en bezig was ipv te rusten. En nu is Jayden gewoon alweer 7 maanden. Wat gaat de tijd toch snel, weer zo’n cliché die waar is !

4 thoughts on “De bevalling

  1. Heel mooi om dit te lezen ik had natuurlijk wel veel gehoord maar toch niet precies alles het is wel fijn dat alles daarna goed gegaan is en het is inderdaad een prachtig mannetje xxx

    Like

  2. Pingback: 2016 | Jay & Jenn

Geef een reactie

