Help ! Mijn vriendin is zwanger ! 

Ik was de eerste in onze vriendengroep die een kindje kreeg. Tussen de vrijgezellen, net samenwonende stellen en ik wil nooit kinderen vriendinnen kreeg ik een baby. Ik help jou je zwangere vriendin beter te begrijpen !

Too much information ?

Ik geef het meteen toe. Wanneer ik ergens enthousiast over ben komt er een overkill aan info uit mij, en ratelen mijn hersenen maar door ! Ik kan nergens anders over praten. Met mijn bruiloft, over mijn blog en ook toen ik zwanger was. Mijn vriendinnen en collega’s hebben dus heel veel moeten aanhoren. Dingen die ze leuk vonden, en waarschijnlijk een hoop dingen waar ze niks aan hebben. Laat je vriendin dus gewoon haar verhaal delen, en ach misschien komt het van pas als je zelf zwanger word ;). Wat ik wel super leuk vond om te zien, is dat mijn vriendinnen ook info gingen opzoeken. Ik kreeg en krijg regelmatig berichtjes met info, weetjes en babynieuws van hen.

Te moe en misselijk !

Mijn zwangerschap was er een volgens het boekje, en ik heb niets te klagen gehad. Op moeheid en misselijkheid na heb ik geen klachten gehad. Maar als zwangere moet iedereen zich toch aanpassen aan jou. Jij bent degene die geen sushi mag of die te moe is om af te spreken. Gelukkig hadden mijn vriendinnen hier heel veel begrip voor ! Ik heb ze ook gedurende mijn zwangerschap steeds uitgelegd en betrokken bij wat er gebeurde. Dit is heel belangrijk. Leg ze uit wat er met je gebeurd want zij hebben geen idee ! Maar zeker voelde ik me vaak schuldig als mijn collega hard bezig was in de winkel en ik weer eens boven de pot hing ! Of wanneer we ergens niet heen konden gaan vanwege mijn zwangerschap.

Ander leven

En dan opeens heb je opeens een baby ! En een heel ander leven dan je vriendinnen ! Afspraken maken is lastiger en moet altijd ver van te voren. Zo kreeg ik gisteren om 17.00 een appje van vriendin M : vanavond sushi ? Ik ben flexibel, maar dat gaat niet lukken ! Alles moet gepland worden, wie past er op of wanneer moet hij eten ?

Ik neem Jayden makkelijk mee naar etentjes en afspraken. Maar vraag me toch steeds af , vinden mijn vriendinnen dit ook leuk ? Tuurlijk vinden ze Jayden super lief, maar willen ze ook niet een keer zonder baby afspreken ? Wees daarom eerlijk tegen elkaar. Wanneer ik moe ben en gewoon geen zin heb om af te spreken zeg ik dat, en ik ga er vanuit dat mijn vriendinnen ook eerlijk zijn.

Tip : verras je vriendin met een gezellige kinderloze dag. Neem haar mee naar de kapper of sauna , en laat haar weer stralen ! Als mama schieten deze dingen er vaak bij in ( durf ik uit ervaring te zeggen, ik roep al 3 maanden dat ik naar de kapper moet ! ) En hoe fantastisch het ook is om mama te zijn, is het soms heerlijk om even niet te hoeven zorgen.

All about Jayden !

Wat ben ik elke dag ook weer trots op mijn kleintje ! En het liefst zou ik elke dag naar iedereen foto’s, filmpjes en verhalen sturen over hem ! Ook dit vinden mijn vriendinnen allemaal prachtig , maar ze zullen heus ook weleens denken heb je haar weer ! Ze zijn te lief om dit te zeggen, maar let op dat je ook nog je eigen persoon bent buiten het mama zijn. Vraag ook regelmatig hoe het met je vriendinnen gaat. Ik moet toegeven dat ik soms ook echt te druk ben met mezelf en dit vergeet. Dus hierbij sorry ! 😉

Heel belangrijk: vraag andersom ook hoe het met je vriendin gaat. Ik merkte zelf ook dat er super vaak naar Jayden word gevraagd , maar niet naar ons. Vergeet niet : buiten het mama zijn is je vriendin ook gewoon vrouw en vriendin !

Vriendinnen met kindjes

Leuk is wel dat je vriendinnen van vroeger die nu al wel kindjes hebben weer ziet of spreekt. Zo sprak ik vorige week met vriendin R. af. We kennen elkaar van de basisschool en hebben elkaar heel lang niet gezien en gesproken. Via Instagram feliciteerde ik haar met de geboorte van haar prachtige dochter, ze stuurde een berichtje terug om me te bedanken en te vertellen dat ze de blog steeds leest en dit super leuk vind. Daarop vroeg ik haar weer eens af te spreken en zo gezegd zo gedaan. Het was super gezellig en heel leuk om het lekker over de kindjes te kunnen hebben ! Ook vond ik het heel fijn ervaringen uit te kunnen wisselen en te horen hoe zij alles doet.

One thought on “Help ! Mijn vriendin is zwanger ! 

Geef een reactie

