Fit FRIDAY ; Jay & Jenn en mama’s dagboek worden fitter ! 

Na de bevalling zijn er toch wat kilootjes aan blijven plakken die we er allemaal graag af willen hebben. Je wil toch iets strakker in je vel zitten, maar jezelf niet alles ontzeggen. En dat alles met een baby erbij ?! Lijkt onmogelijk ! Ik ben natuurlijk geen fitness expert of gezondheidsfreak maar ik geef je mijn gewone mama tips en tricks ! 

Wees realistisch 

Oké je bedenkt een doel, wat wil je bereiken ? En nee de Victoria secret show lopen is misschien niet helemaal realistisch. Bedenk dus een realistisch doel. Hak dit in kleine stukjes dan word het namelijk allemaal iets makkelijker. Dus is jou doel 15 kilo afvallend ? Dan kan het tegenvallen als het niet zo snel gaat , en dit demotiveert weer waardoor je in een negatieve spiraal blijft. Hak deze 15 kilo dus in kleinere stukjes zodat je elke keer een doel haalt. Hierdoor word je gemotiveerder om door te gaan en blijf je positief omdat het steeds lukt.

Mijn doel

Ik had het geluk dat ik niet veel was aangekomen tijdens mijn zwangerschap. En een week na de bevalling was ik alweer bijna terug op gewicht. Maar de laatste tijd heb ik er eerlijk gezegd niet helemaal op gelet, zowel niet op voeding als om iets met oefeningen te doen. Ik merk wel dat alles er nu sneller aan blijft ‘plakken’ en het allemaal wat slapper is, dus ik wil wat kilootjes kwijt en vooral wat strakker worden. Mijn buik, benen en billen wil ik weer helemaal strak hebben !

Voeding

Ik hou teveel van ‘slechte ‘ lekkere dingen om mezelf alles te ontzeggen. Wanneer ik dit wel zou doen ga ik het ook zeker niet volhouden ! Dus ik wil meer gaan opletten , maar wel genieten. De komende weken ga ik dus wel wat receptjes uitproberen en die zal ik natuurlijk met jullie delen !

Thuis aan de slag 

Vroeger , oké best wel heel vroeger , ging ik naar de sportschool om daar minstens een uur te sporten. Maar sinds ik mama ben heb ik daar gewoon geen tijd voor. Ik zou er tijd voor kunnen maken, maar het is me eerlijk gezegd gewoon te veel gedoe. Daarom ga ik thuis aan de slag, op deze manier kan ik oefeningen doen wanneer het mij uitkomt. Wanneer Jayden slaapt , overdag of s’avonds pak ik mijn matje en doe ik wat oefeningen. Op internet zijn veel schema’s te vinden met oefeningen die je thuis kunt doen, en waar je niets voor nodig hebt. Maar er zijn ook veel leuke oefeningen die je samen met je baby kan doen ! Deze ben ik druk aan het uitproberen en ik zal in de volgende fit FRIDAY blog de foto’s met jullie delen !

Samen fitter worden 

Alleen is maar alleen. En van anderen kun je leren ! Beide waar ! Nu is samen trainen wel makkelijker wanneer je in de sportschool traint of bijv samen gaat joggen. Maar via mama’s dagboek ontmoette ik ander mama’s die ook willen afvallen of fitter/ strakker willen worden. Op deze manier kun je elkaar natuurlijk ook steunen. Deel je tips en tricks en steun elkaar via social media.

Samen met deze mama’s ga ik dus fitter worden, maar iedereen die dit leest en ook mee wil doen kan mee doen ! Ik zal in de fit FRIDAY blogs zowel mijn tips,tricks, oefeningen, recepten en resultaten delen. Maar natuurlijk ook die van de andere mama’s die meedoen ! Dus heb je een leuke tip, oefening of lekker recept ? Stuur me een bericht ! En natuurlijk wil ik op de hoogte blijven van jullie resultaten ! En deze zal ik natuurlijk ook delen ! Doe jij ook mee ?

Geef een reactie

