Hoe heet jij ? Het uitzoeken van een babynaam 

Tijdens of misschien al voor je zwangerschap moet je nadenken over een naam voor jullie kindje. Maar kan alles ? En waar moet je rekening mee houden ? In deze blog alles over het uitzoeken van een naam. 

Achternaam

Wanneer je een leuke naam hebt verzonnen, bedenk dan ook goed of deze bij jou of jullie achternaam past. Als jullie achternaam Smit is, noem je jullie kindje dan Bart ? Maar let ook goed op de klank, hoe klinkt jullie verzonnen naam met jullie achternaam ? Wel fijn als dit een beetje lekker bekt !
Bedenk ook vooraf welke achternaam jullie kindje krijgt. Wanneer je getrouwd bent is dit vanzelfsprekend, maar wanneer dit niet het geval is zal je een van jullie namen moeten kiezen. Of anders een combinatie hiervan.

Ken ik jou ?

Wat voor mij heel belangrijk was is dat de naam origineel was. En ja ik weet het 10000 kinderen heten Jayden, maar in onze omgeving geen een. Dat was voor mij belangrijk. Ik vond het niet leuk om mijn kindje hetzelfde te noemen als iemand uit mijn omgeving of zijn/haar kindje. En binnen de familie was dat ook zeker niet handig omdat we al 3 Willemen in de familie hebben zitten !

Hoe schrijf je dat ?

Je kunt alles schrijven hoe je zelf wil. Dubbel L, dubbel S , een streepje ertussen en een trema erop. Maar dit kan ook lastig zijn. Hoe moeilijker de spelling hoe groter de kans dat de naam van je kindje vaak verkeerd geschreven word.
Later als je groot bent

Bedenk ook dat , je wil het niet, je kindje ouder en volwassen word. Past de naam die jij hebt verzonnen dan ook nog goed ? Sommige namen zijn namelijk super lief bij een schattige kleine jongen , maar wanneer deze jongen 30 is past zijn naam dan nog steeds bij hem ?

Dat is leuk !

Het aller aller belangrijkste is dat jullie deze naam geweldig vinden. Wij hadden vooraf Jayden als jongensnaam bedacht en nog geen meisjesnaam. Na de geslachtsbepaling wisten we dan ook meteen; hij gaat Jayden heten ! We waren allebei gelijk verliefd op de naam.

Leuke tip; laat de gasten op je babyshower de naam raden ! Ik heb op mijn babyshower thuis iedereen een naam op laten schrijven, hiervan had niemand het goed 😉 Op mijn babyshower met collega’s heeft iedereen ook een naam doorgestuurd , en collega MC had het zelfs goed geraden !

Populairste namen

En om je een klein beetje te inspireren vind je hieronder de top 5 van populairste meisjes en jongens namen van dit moment ;

Jongens

1. Sem

2. Noah

3. Daan

4. Milan

5. Max

Meisjes

1. Julia

2. Sophie

3. Anna

4. Tess

5. Emma

Ben je benieuwd hoe vaak jouw naam of de naam van je kindje voorkomt ? Kijk dan hier.

En verbazingwekkend en grappig om te lezen ; de meest schokkende kindernamen.

Geef een reactie

