5x toegegeven, ik doe niet alles hoe het ‘moet’ 

Iedereen probeert zich zo mooi, leuk en perfect mogelijk neer te zetten. Zeker met social media in deze tijd, de mooiste plaatjes komen voorbij. En is het echt zo erg als je niet dat perfecte leven leeft ? En niet altijd alles doet zoals het ‘moet’ ? Nee dat is niet erg, daarom in de blog van vandaag ; 5x toegegeven. Ik doe lang niet alles altijd hoe het ‘hoort’ of ‘moet’ , maar maakt dat mij een minder goede mama ? Nee , dat maakt mij misschien zelfs wel een betere mama ! 

Eten uit een potje

Ik zie ze allemaal voorbijkomen ; lekkere receptjes, mooie foto’s en enthousiaste mama’s die elke dag een vers hapje maken voor hun baby. Maar ik geef het toe ;wij eten gewoon een lekker potje Olvarit. Veel verschillende smaken en alles zit erin ! En Jayden smult ervan !

Bij papa en mama in bed

Nee dat mag eigenlijk niet, dan raakt ie daaraan gewend. Jammer dan ! Als Jayden s’nachts wakker word en gaat huilen leg ik hem lekker tussen ons in. Hij slaapt dan weer heerlijk ( en lang ! ) verder. Baby blij en wij blij ! En ik vind het heerlijk om lekker met mijn kindje te kroelen !

Geen verplichte familiebezoekjes

Nu voel ik me eerlijk gezegd niet heel snel verplicht tot bezoekjes etc. Maar we werken allebei hard en dan is het heel fijn als je dan samen vrij bent om gewoon lekker met z’n 3e te zijn. Dus nee wij rijden niet elke week de hele familie af voor de verplichte bezoekjes. Wanneer wij zin hebben en het ons uitkomt , dan komen we wel een keer langs ! Ik heb helemaal geen zin in al die verplichtte bezoekjes, er is namelijk niets verplicht !

4 dagen werken

Ook daar hoor ik vaak mensen over, werk je nog 4 dagen ? Best veel ?! Nou mensen ik vind het heerlijk. Zo kan ik thuis mama zijn en daarnaast ook lekker mijn eigen ding doen. Ik werk graag en ga elke dag met plezier naar mijn werk dus waarom zou ik dat opgeven ? Jayden gaat de dagen dat ik moet werken naar de opvang, naar opa en oma of is lekker bij papa. Hij komt dus niks te kort en ik kan mijn werk blijven doen ! En ik merk dat doordat Jayden naar de opvang gaat hij een super sociaal kindje is.

Rommelig huis & een volle wasmand

Ja soms is het rommelig in huis of zit de wasmand tot het randje vol! Maar we werken hard en genieten zoveel mogelijk van ons kleintje dus als het een beetje rommelig is , boeiend ! Je moet ook tijd nemen om zelf te relaxen en leuke dingen te doen ! Dan is het maar een keer een beetje rommelig.

One thought on “5x toegegeven, ik doe niet alles hoe het ‘moet’ 

Geef een reactie

