Mijlpaal ; een half jaar 

Oh wat gaat de tijd toch snel ! Marco borsato zingt het, en het is zo waar ! Vandaag is Jayden alweer een half jaar ! En wat is er veel gebeurd, veranderd en wat kan ie al veel ! 

Wat ben je al groot !

Wat ben je gegroeid in het afgelopen half jaar ! Toen je werd geboren woog je 3200 gram en was je 49 cm. Vorige week ben je weer gewogen en weeg je alweer 7,5 kilo ! En dat merk ik wanneer ik jou ronddraag wanneer je heel nieuwsgierig bent en een rondje door het huis wil lopen. Of wanneer ik je in de maxicosi even snel de AH rondsleep !
Ook merk ik het elke dag wanneer ik iets in de kast vind wat ik je aan wil trekken , dan past het opeens niet meer ! Het pakje dat je na de geboorte droeg was maat 50 en wat aan de grote kant en nu draagt je alweer 74 !
Lekker smullen !

Ik weet nog goed wat een klein flesje je kreeg in het ziekenhuis. Een ieniemienie beetje melk mocht je drinken. En deze week drink je nog maar 3 a 4 flessen per dag en eet je s’middags een fruithapje en in de avond een potje. Wat smikkel je hiervan maar wat een rotzooi geeft dit ! Volgende week lees je alles over het eerste weekmenu op de blog !

Alleskunner

Omrollen, brabbelen en alles vastpakken je doet het allemaal ! Sinds je door hebt hoe het omrollen werkt doe je dit de hele dag ! Als ik je ergens neerleg , of het nou in de box of tussenin in bed is altijd draai je om en kijk je zo nieuwsgierig rond ! Heel druk trappel je dan met je beentjes omdat je heel graag wil kruipen. Dit ga je snel doorhebben jongetje ! En ik vermoed dat je dan keihard de kamer doorgaat !

Dada , baba en hele verhalen vertel je al. We proberen er papa en mama van te maken en ik weet zeker dat je dit super snel al gaat zeggen. Maar het is zo leuk als je heerlijk in jezelf ligt te brabbelen in de box !

Niks in jou buurt is nog veilig ! Alles pak je vast en het meeste gaat rechtstreeks naar je mondje ! Je wil alles pakken en vasthouden ! Als je honger hebt dan trek je onze gezichten gewoon naar je mondje toe en begin je daar gewoon aan te eten !

Liggen ? Dat is voor baby’s ! Jij wil graag rechtop zitten en alles zien ! Je wil niet graag liggen maar erbij zijn. Of er thuis visite is of we uit eten zijn, jij wil erbij zitten ! En natuurlijk mag dat !

IMG_710222

De eerste keer

Ook waren er veel eerste keren in de afgelopen maanden. Zo gingen we voor het eerst op vakantie, een midweekje naar centerparcs. En hier hebben we ook voor het eerst met jou gezwommen. Lekker in de band ronddrijven en onder water, allemaal vond je het even leuk. Voor de eerste keer naar buiten een week na je geboorte, omdat het te koud was buiten gingen we een rondje lopen bij Intratuin !

Je eerste prikjes, de eerste keer naar opa en oma en de eerste keer naar de opvang. Er waren zoveel eerste keren en er gaan er nog veel meer komen. Je bent een makkelijk en flexibel kindje dus je laat alles maar over je heen komen. Je kijkt eerst even rond of je het herkend en oké vind, en dan lach je breeduit !

Trots

Wat ben jij een prachtig jongetje ! En wat houden we veel van jou ! Iedereen die in jou wagentje kijkt is op slag verliefd, opa en oma kunnen niet trotser zijn en bij de opvang zijn alle dames weg van je. Ik ben super trots dat ik jou mama ben, en ik kijk uit naar het volgende half jaar ! Wat je allemaal gaat doen en leren , ik ben heel benieuwd !

Geef een reactie

