Gedachten vs. real life

Voor en tijdens mijn zwangerschap had ik bepaalde verwachtingen en gedachten over hoe alles zou gaan en zijn. Hoe zou bijv. de bevalling zijn, en is het niet vreselijk dat er 10 mensen in die bevallingskamer in en uit rennen terwijl je daar ligt ? In de blog van vandaag mijn gedachten vs. real life. Want soms bleek alles heel anders te zijn !

Gedachte : Een kraamhulp de hele dag in huis, vreselijk !!

Real life : Na eerst ( door deze gedachte ) voor 3 uur per dag gekozen te hebben, heb ik na 2 dagen toch meer uren aangevraagd. Ik kon zelf minder doen dan ik had verwacht en daardoor kwam al het werk op papa neer. Dus om hem te helpen, voelde me echt rot dat ik niks kon, en hem te laten rusten en genieten toch maar meer uren genomen !

 

Gedachte : 16 weken verlof en dan nog 4 weken vakantie ??!! Dat word niks, dan val ik in een zwart verveeld gat !

Real life : oké ik ben in mijn verlof begonnen met bloggen, omdat ik gewoon mijn creativiteit kwijt moet en wel iets om handen moet hebben. Maar ik was ook wel sneller afgekickt van werken dan verwacht ! Tijdens de zwangerschap checkte ik nog wel dagelijks de winkel mail , maar toen Jayden geboren was had ik daar gewoonweg geen tijd voor ! En ging ook al mijn aandacht naar mijn kleine baby !

 

Gedachte : je ligt daar in het ziekenhuis, met je benen in die beugels en dan lopen er 10 mensen in en uit de kamer. Dan zal je je wel doodschamen en super akward voelen !

Real life : al was er een fanfare binnen gelopen had het nog niet uitgemaakt ! Tijdens de bevalling kon het me helemaal niks schelen wie er wel en niet binnen kwamen lopen, als die pijn maar voorbij was !

 

Gedachte : niemand kan zo goed voor mijn baby zorgen als ik, eigenlijk wil ik hem nergens achterlaten ! En altijd bij hem zijn !

Real life : natuurlijk weet ik nog steeds het beste wat mijn kindje wil 😉 maar het achterlaten ging veel makkelijker dan gedacht. De eerste keer was hij bij oma en opa en had hij het super naar zijn zin. En elke keer als hij bij de opvang komt lacht ie de hele tijd. Dus het achterlaten is een stuk makkelijker gegaan dan gedacht !

 

Gedachte : al die clichés die je hoort kunnen nooit waar zijn !

Real life : het klopt allemaal ! De pijn na de bevalling ? Die was ik ook gelijk vergeten ! Wat gaat de tijd toch snel ? Ja de tijd gaat te snel, en Jayden word zo snel groot !

Geef een reactie

