Mama’s tips ; had ik dat maar eerder geweten !

Herken je dat ? Wanneer je iets nieuws hebt ontdekt en je achteraf denkt :had ik dat maar eerder geweten !? Of wanneer je jezelf veel te druk hebt gemaakt, en denkt had ik dat maar eerder geweten !!?  Ik vroeg andere mama’s om hun beste tips te delen. Lees ze snel!

Dat rompers van die rare mouwtjes hebben zodat je ze bij een ongelukje ook langs de onderkant uit kan trekken. Na 3 kinderen en veel gevechten met rompers kwam ik hierachter !

***

Dat dragen in een doek eigenlijk heel goed te doen is, en super handig met meerde kinderen.

 ***

Dat je de eerste week bij borstvoeding ook pijn kan hebben wanneer je goed aanlegt.

 ***

Wanneer je baby buiten de lijntjes poept je deze vlekken er uitkrijgt door de romper ( of iets anders ) na het wassen nat in de zon te leggen.

***

Wanneer je het bedje nog kort op moet maken je het lakentje beter andersom kan gebruiken. Op deze manier houd je aan de zijkant meer over om in te stoppen.

 ***

Dat je bij buikkrampen met de klok mee moet wrijven over het buikje. Eerst wreef ik maar wat.

 ***

Een pakje maat 44 mee hebben in je koffer. Ons kindje was zo klein dat hij geen 50 paste, en we hadden alles in 50 mee.

 ***

Vertrouw op je kindje. Bij mijn eerste kindje was ik heel erg bang ‘dat ie het niet meer deed ‘. Ik kreeg deze tip van onze kraamverzorgster en heb er veel aan gehad.

 ***

Rust, reinheid en regelmaat. De magische r woorden. Geef je baby rust en laat hem lekker slapen ook al wil je hem heel trots laten zien aan je visite. Een huilbaby vol prikkels is niet fijn.

 ***

Dat een baby kan bloeden wanneer de tandjes doorkomen. Bij mijn eerste schrok ik me helemaal dood!

***

Ontspan. Zet niet te veel druk op jezelf en je huishouden. Relax !

Geef een reactie

