Real Life : I didn’t know I was pregnant

Al een tijdje liep ze met klachten, maar volgends de huisarts had ze Pfeiffer. Maar 9 maanden kwamen de klachten terug en bleek Kelly na onderzoek 40+ weken zwanger, in het ziekenhuis vertelde ze haar dat ze aan het bevallen was !

Klachten

Op mijn 17e had ik een druk bestaan. Ik ging naar school en genoot van mijn grote hobby paardrijden. Toen begon ik last te krijgen van vermoeidheidsklachten. Na een bezoek aan de huisarts werd er bloed geprikt , er werd mede getest op zwangerschap. Na onderzoek werd mij vertelt dat ik niet zwanger was, ik had de ziekte van Pfeiffer. Ik kreeg ijzerpillen en werd naar huis gestuurd.

Blaasontsteking ?

Ik bleef gewoon mijn leven leiden en mijn normale  dingen doen. Totdat ik op zaterdag een dagje naar de dierentuin ging en op de terugweg ziek werd. Nadat ik vroeg naar bed was gegaan werd ik op Zondag wakker met buikpijn. Zondagavond ben ik daarom naar de huisartsen post gegaan en daar werd ik helemaal nagekeken. Er werd geluisterd met een doptone apparaatje maar er was niks te horen. Ik werd weer naar huis gestuurd met antibiotica en pijnstillers, ik zou een blaasontsteking hebben volgends de dokter. De hele nacht lag ik wakker van de pijn, na meerdere keren gebeld te hebben mocht ik ook niet terugkomen naar de huisartsenpost.

Bevalling

Nadat de pijn maandagochtend nog steeds aanhield ben ik door mijn huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis, hier zouden ze een echo van mijn maag maken.

Uit deze echo bleek ik 40+ weken zwanger te zijn ! Ik zat op dat moment op 8 cm ontsluiting en was dus gewoon aan het bevallen ! Diezelfde avond ben ik via een keizersnede bevallen van een prachtige dochter met de naam Nina. Naast verrast was ik eigenlijk ook super blij dat ik moeder geworden was. Hoe ik alles ging doen dat zou ik later wel zien. Gelukkig stond mijn familie 100% achter me !

Regelen

Op het moment dat ik hoorde dat ik een kindje kreeg was mijn moeder erbij in het ziekenhuis. Zij heeft de rest van de familie opgetrommeld om alles te regelen. Omdat ik van niets wist hadden we ook niets in huis ! Ik moest na de bevalling nog 5 dagen in het ziekenhuis blijven. Wat erg fijn was voor mijn familie, zo hadden zij een beetje tijd om alles te regelen. Mijn tante en oma zijn gelijk de stad in gegaan om kleertjes te kopen, en mijn andere tante had nog een kamertje staan.

8 jaar later

Nu is het bijna 8 jaar later, en ik heb een prachtig gezinnetje ! Bewust heb ik het eerste jaar alleen voor Nina gezorgd. Haar vader wist toen eigenlijk ook niet van haar bestaan af. Na dat jaar heb ik het contact weer met hem opgezocht en kregen we een relatie.

In juli 2013 werd ik weer zwanger. Dit keer gepland ! Maar bij 14 weken bleek dat de navelstreng te kort was en dat het kindje nooit levensvatbaar zou zijn en dusdanig was misvormd dat het beter was in te keuze te nemen om de zwangerschap af te breken. Dus na lang overleg met de artsen in het ziekenhuis hebben we dat uiteindelijk gedaan. Dus ben ik toen op 14 weken bevallen.

Toen werd ik begin maart weer zwanger. Met  8 weken moesten we naar het ziekenhuis voor een echo en die was toen niet goed. Het was 1 vruchtzakje maar er zat geen leven in volgens de arts dus ik moest er van uitgaan dat het weer een miskraam zou worden. Ik moest 2 weken later  maar terug komen en dan meteen maar een afspraak maken voor curettage. Toen heb ik  meteen de huisarts opgebeld en een second opinion aangevraagd. Na 3 dagen kon ik  terecht bij een ander ziekenhuis. Daar is weer een echo gemaakt en daar bleek inderdaad 1 vruchtje en alles zag er goed uit. Niks om me zorgen over te maken. Na 2,5 week moest ik terug komen met 11 weken zwangerschap want dan was alles wat beter te zien en toen bleek ineens dat het 2 vruchtjes waren.

Inmiddels hebben we dus een prachtig gezinnetje met een dochter van 8 en een tweeling van 18 maanden. En om het nog completer te maken is mijn moeder toevallig ook nog getrouwd met de vader van mijn man ! Big happy family !

Geef een reactie

