Aan al die mensen die het beter weten

Je bent net mama geworden, en jij en je kindje zijn elkaar aan het leren kennen. En ook moet je nog van alles leren over de verzorging van je kindje. Maar ken je dat ? Al die mensen die het beter denken te weten ?

Vroeger

De eerste categorie van mensen die het beter weten zijn de : ja maar vroeger mensen. Deze mensen hebben zelf ook kinderen gekregen, ongeveer 100 jaar geleden. En toen was alles nog anders. Toen had je nog geen pampers of magnetron. En in de tussentijd is er veel veranderd. Haal deze mensen naar deze tijd, en vertel dat het nu toch echt anders gaat !

 Nee, je bent te bezorgd

Jij kent je kindje het allerbeste. Ik merk zelf ook gelijk aan Jayden als iets teveel is of hij het niet leuk vind. IK ben namelijk zijn moeder. Wanneer ik dus zeg dat je hem moet laten omdat hij net heeft gegeten , moet je hem dus laten. En wanneer ik zeg dat het te druk voor hem is, is het te druk voor hem. Laat je niet van slag brengen wanneer andere vinden dat je overdrijft. Volg je moedergevoel, dit klopt bijna altijd.

De betweter

Die personen die het sowieso  beter weten, we kennen er allemaal wel een ! Mijn tip : laat ze lekker lullen 😉 Ik ben vaak met de betweter in discussie gegaan, maar geloof me dit is zonde van je tijd ! Ook al heb jij gelijk en deze persoon niet, hij/zij zal dit nooit toegeven. In veel gevallen zijn deze betweters ook moeder. Hun manier vinden zij dan ook de aller beste ! Maar onthoud dat elk kindje anders is.

De compleet onbekende

 Herken je dat ? Laatst zat ik ergens te lunchen en Jayden kreeg last van krampjes. Hierdoor begon hij vrij hard te huilen, waarop ik zijn buikje begon te aaien. Iets wat helpt bij hem. En toen kwam de compleet onbekende van een paar tafels verder vertellen dat ze dacht dat het anders moest. Ze concludeerde dat hij last had van krampjes en ik hem beter niet rechtop kon houden etc. Nee compleet onbekende, bedankt voor het meedenken maar ik red het prima zonder je advies.

Mijn advies aan deze mensen

Aan al die vroeger was het beter mensen, betweters en compleet onbekenden : bedankt voor het meedenken, maar zonder jullie redden we het ook wel !

Zoals ik eerder zei lieve mama’s : laat je niet gek maken, maar luister naar jouw gevoel en doe de dingen waar jij je fijn bij voelt !

2 thoughts on “Aan al die mensen die het beter weten

Geef een reactie

