Op pad in Rotterdam

Heerlijk een dagje shoppen ! Maar dat is opeens wel anders met een baby met bijbehorende kinderwagen ! Zoeken, passen, meten, shoppen, drinken & eten ! Alles over ons dagje Rotterdam.

 Plannen & eten

Rotterdam is voor ons ongeveer een uurtje rijden, voordat je thuis weg bent , geparkeerd hebt , de kinderwagen in elkaar hebt gezet ben je zo nog een uur verder. Help ! Dan is het alweer bijna tijd om te eten ! Het is altijd plannen wanneer je met een baby op pad gaat, zeker wanneer deze nog onregelmatig eet. Ik zorg eigenlijk altijd dat Jayden net heeft gegeten wanneer ik wegrijd, op deze manier heb je natuurlijk de meeste tijd. Maar ik zorg ook altijd dat ik een thermoskannetje met warm water bij heb en een flesje spa. Op deze manier kan ik overal, altijd en waar ik maar wil Jayden zijn voeding geven. Meestal is het niet nodig en zijn we ergens op tijd gesetteld maar just in case…… Tip : ik neem ook altijd extra voedingen mee, wanneer er dan een valt of ik gewoon extra moet hebben, is er altijd genoeg !

 Wat stop je in de luiertas ?

 Wat neem je allemaal mee wanneer je een dagje op pad gaat met je baby ? Zoals ik al zei neem ik altijd extra voedingen mee, beter te veel dan te weinig. Natuurlijk luiers en billendoekjes ! Er gaat altijd een extra setje kleding mee : romper, shirt , broekje en sokken. Vaak heb ik een klein thermoskannetje met warm water bij en een flesje koud water , zo kan ik altijd overal een voeding klaarmaken. Genoeg Spuugdoekjes en een hydrofiele luier zodat ik Jayden hierop kan leggen wanneer ik hem verschoon. Voor het verschonen zit in onze Joolz luiertas ook een heel handig matje. En last but not least een schone speen, mocht de andere op de grond vallen 🙂

 Liften & rekken parcours

Wat ik nooit gewend ben moet ik nu opeens in elke winkel doen, de lift zoeken ! Kan soms nog een hele zoektocht zijn 😉  Maar ook pas vanaf het moment dat je zelf een kinderwagen bij hebt merk je hoe smal het in sommige winkels is. Er zit opeens een trap waardoor je maar tot de helft van de winkel kan komen of je past nergens tussendoor. Ik moet zeggen het schilt heel veel per winkel hoe makkelijk of moeilijk het is en hoe behulpzaam het personeel is. Bij Costes in de Koopgoot zit namelijk een trapje midden in de winkel, maar bij het zien van mijn kinderwagen kwamen er gelijk 3 personeelsleden aanrennen om te helpen, perfect !

Kopen, kopen , kopen

 Misschien herkenbaar voor alle mama’s , maar je blijft toch echt kopen met een kleintje. Wat zijn er veel leuke spulletjes te koop !! Mijn favoriete winkels voor Jayden in Rotterdam zijn : de Bijenkorf en Zara. Wat een super leuke babykleding heeft Zara ! En bij De Bijenkorf hebben ze zoveel leuke merken zoals Noppies, Z8 en Tumble’n dry. Ja geslaagd zijn we zeker ! En natuurlijk heeft mama ook nog wat leuks voor zichzelf kunnen vinden 😉

 Babyproof restaurants

Ja dat is ook altijd nog een heel ding heb ik gemerkt. Een restaurant of café vinden die een beetje babyproof is. Vaak is er namelijk weinig plaats om je kinderwagen kwijt te kunnen, of geen plaats om je kindje te verschonen. De kleine Rotterdammer heeft een heel mooi lijstje gemaakt die ik eerst even bekeken heb , dit lijstje bevat 10 kidsproof lunchplekken in Rotterdam

 Maar ( degene die mij kennen begrijpen dit volkomen ) we eindigden natuurlijk weer bij Sumo  🙂 ja daar eindig ik altijd…. Heerlijke sushi ! En sumo binnenrotte wil ik ook zeker als babyproof bestempelen ! De deur werd opengehouden, er was genoeg plaats voor de kinderwagen en er werd zelfs meegelopen naar de wc om de deur open te houden ( aangezien ik met baby liep ). Super deze service zou elk restaurant moeten geven ! En op de foto links zie je het leuke Cafe Pol op de Meent, gezellig en babyproof ! Een aanrader om tussendoor te gaan borrelen !

 Handig: reserveer altijd even van te voren bij een restaurant en zeg dat je een kinderwagen bij hebt, dan geven ze je vaak een tafeltje met wat meer ruimte.

Geef een reactie

