Babytracker : alle informatie over je baby in een app

Hoe laat heeft hij gegeten, hoeveel plasluiers had hij, en heeft hij zijn druppeltjes al gekregen ? Je moet het als mama allemaal onthouden ! Daar heb ik de perfecte oplossing voor : babytracker, de app waarin je al deze info in 1 overzicht hebt. 

Zoveel informatie FullSizeRender (3)

Misschien herken je het , misschien niet maar zwanger zijn veroorzaakt een soort groot gat in je hoofd waardoor veel info verloren gaat ( of alleen ik heb er last van dat kan ook Lachebekje met aureool ) 

Maar goed je moet nu eenmaal veel onthouden en leren waardoor sommige dingen even niet opgeslagen worden in je hoofd. Het kan ook zijn dat het 3 uur in de nacht is, dan sla je ook niet zoveel op kan ik uit ervaring zeggen. Mijn tip hiervoor is de app babytracker hierin sla je al je informatie makkelijk.

Voeding 

Onder het kopje voeding heb je 4 opties : borstvoeding, flesvoeding, een combinatie hiervan en de vaste voeding. Onder het kopje borstvoeding kun je aangeven aan welke kant je de baby hebt gevoed, daarbij kun je ook gelijk timen hoe lang je baby heeft gedronken. Helemaal onderaan in het menu vind je ook een kolf bestand om het kolven bij te houden. Bij de flesvoeding voer je in hoeveel cc je kindje heeft gedronken, en hoe laat hij/zij heeft gedronken. Zo kan je heel makkelijk in de gaten houden wanneer je kindje ongeveer weer honger zal hebben en hierop afstemmen. Daarnaast houd je zo ook gemakkelijk het totaal aantal gedronken cc’s bij. Je baby heeft ongeveer zijn gewicht keer 150 ml nodig, dus weegt je kindje 4 kilo heeft hij ongeveer 600 ml per dag nodig. Een baby mag maximaal 1000 ml per dag drinken, meer dan dit kunnen zijn nieren niet verwerken.

Bij de laatste optie vaste voeding geef je aan welke vaste voeding je kindje heeft gegeten, vanaf 3 à 4 maanden gaat je kindje er ook vaste voeding bij eten.

Luiers 

Onder het kopje luiers geef je aan wat voor soort luier je kindje had : nat, vuil, gemengd of droog. Door middel van de tijd is het ook weer heel makkelijk te zien wanneer je kindje verschoond is. Het is belangrijk om goed bij te houden hoevéél natte luiers je baby heeft. Je baby moet minimaal vier natte luiers per dag hebben. Als je baby voldoende natte luiers heeft betekend dit dat zijn nieren goed werken.  Het aantal keren ontlasting verschilt per voeding en per baby, mocht je hierover twijfelen kun je dit altijd bij het consultatiebureau overleggen. 

FullSizeRender (2)                        FullSizeRender (1)

Slapen 

Het derde kopje is het slaapbestand. Heel simpel hier vul je de begintijd en eindtijd in van het slaapje van je baby. Tijdens de eerste maanden heeft een baby gemiddeld twaalf tot achttien uur slaap per dag nodig verdeeld over verschillende slaapperiodes.  Slaapt jou baby meer of minder ? Maak je geen zorgen, je baby zorgt er zelf voor dat hij precies genoeg slaap krijgt als dat hij nodig heeft. 

Lengte, gewicht, medicijnen en meer 

Onder het vierde kopje zitten veel verschillende opties. Een van deze optie is medicijnen, ook dit is iets wat je snel vergeet. De medicijnen die je kindje gebruikt zijn zelf in te voeren. Zelf gebruik ik deze optie voor de vitamine D, deze vitamine heeft elk kindje extra nodig tot hij ongeveer 4 jaar is. 

Verder zitten onder dit kopje nog een aantal leuke extra’s zoals het gewicht en de lengte van je baby die je bij kunt houden. En er is ook ruimte voor foto’s en speciale eerste momenten en keren. 

Eigen ervaring

Zoals ik al zei gebruik ik de app de hele dag door ! Super handig dat ik alles op 1 plek heb staan, overzichtelijk en duidelijk. Door deze app kan ik ook makkelijker rekening houden met de behoeften van Jayden. Als ik bijvoorbeeld ergens heen moet kijk ik eerst in de app wanneer hij voor het laatst heeft gegeten en hoeveel, en daar maak ik mijn planning omheen. Ook bij mijn bezoeken aan het consultatiebureau is het heel handig, ik heb alle informatie zo bij elkaar. Zo kan ik de dokter/verpleegkundige ook exact vertellen hoeveel Jayden eet, of hoeveel hij geplast. En een leuke laatste bijkomstigheid is dat de app gewoon gratis is (de grafieken worden na een tijdje betaald ). 

One thought on “Babytracker : alle informatie over je baby in een app

Geef een reactie

