Zwangerschapskleding, Yay or Nay ?

Je bent zwanger en je lichaam verandert, je zult merken dat je op een bepaald moment je gewone kleding niet meer aankan. Dan is de belangrijke vraag, wat moet je dan aan ? Hiermee ga ik je helpen, want het is niet zo moeilijk als het misschien lijkt ! Wist je dat je bij veel van de winkels waar je normaal shopt ook kan blijven shoppen ? Ik geef je al mijn tips en inspiratie om er tijdens je zwangerschap fashionable uit te zien !

Wat moet ik aan ?

Ik  werk zelf voor het merk Only en ben dagelijks met kleding bezig.  De vraag wat moet ik aan is  voor mij niet heel moeilijk meer. Misschien heb jij hetzelfde, je shopt altijd bij dezelfde merken of hebt je kast met super veel leuke items volhangen. Maar dan…… Je bent zwanger en daardoor veranderd je lichaam. Je buik maar ook andere delen van de lichaam worden natuurlijk dikker en je kunt bepaalde items niet meer aan of het zit gewoon niet lekker meer. Persoonlijk vind ik dat er niet veel leuke zwangerschapskleding te koop is. Het is vaak veel hetzelfde en niet erg hip. Ook vond ik het ook zonde om allemaal speciale kleding aan te schaffen die je toch maar een paar maanden zou dragen en daarna nooit meer. Met een baby om komst heb je al genoeg andere uitgaven !

Zwangerschapsjeans

Zelf paste ik rond de 20 weken toch echt echt niet meer in mijn eigen jeans. Daarom ben ik toen op zoek gegaan naar zwangerschapsbroeken. Het voordeel is dat er wel veel leuke zwangerschapsjeans te koop zijn in verschillende prijscategorieën. Er zijn ook allerlei modellen van skinny tot shorts en van destroyed tot flared. Fijn vond ik aan deze jeans dat er ondanks de aanpassingen die gemaakt zijn ( anders past die dikke buik er nooit in 😉 ) je dit niet ziet. De jeans zien er eigenlijk uit als een normale jeans. Nieuwsgierig of op zoek ? Hieronder heb ik een aantal super leuke zwangerschapsjeans voor je verzameld !

IMG_5662

Van links naar rechts en boven naar beneden :

Zwarte jeans met scheur : Mamalicious  € 59,95 : 

Lichte jeans : Mamalicious € 49,95  : 

Witte jeans :Mamalicious € 49,95

Lichte jeans met scheur : H&M € 39,99 : 

Donkere jeans : H&M € 29,99 :

Lichte jeans met scheur : H&M € 39,99 : 

Flared jeans : Prenatal € 29,99 : 

Shorts :Prenatal € 34,-: 

Grijze jeans :Prenatal € 49,99 : 

En wat draag ik daarbij ?

Het antwoord is heel simpel : keuze genoeg als je maar creatief bent. Zelf heb ik tot het einde van mijn zwangerschap ( buiten de broeken ) gewone merken zoals Only gedragen ! Natuurlijk past niet alles meer maar als je probeert en combineert zal je versteld staan van de mogelijkheden. Hieronder heb ik een collage voor je gemaakt met items van Only om je inspiratie te geven. Dit zijn allemaal items die je tijdens je zwangerschap gewoon kunt dragen, maar daarna ook gewoon nog door kan dragen ! Hieronder zal ik je per item vertellen hoe je het kunt dragen en combineren.

IMG_5640

Grijze lange blazer  € 49,95 : Een blazer is altijd goed en voor elke gelegenheid ! Onder deze blazer draag je een leuke top en jeans voor een casual look, met sneakers maak je het helemaal af ! Voordeel is dat je deze blazer na je zwangerschap ook gewoon nog kan dragen ! En super handig klik op de link om het artikel gelijk te kopen !

Maxidress  € 12,95 :De zomer komt eraan en daar is deze jurk perfect voor ! In een jurk als deze zit veel stretch en hierdoor heb je nog genoeg ruimte om te groeien ! En is het iets frisser, dan draag je er gewoon een spijkerjasje overheen !

Spijkerblouse  € 34,95 : Denim is hot ! Je hebt vast wel een spijkerblouse in de kast liggen, en anders hangen alle winkels er vol mee !  Natuurlijk kun je deze niet meer dicht dragen, maar draag deze open  met een leuke top eronder.

Wrinkle dress  € 26,95 :  Voor deze jurk geldt hetzelfde als voor de maxidress, er zit veel stretch in dit soort jurken en zijn daardoor goed te dragen tijdens je zwangerschap. Zelf vond ik het heel fijn dat de jurk mee rekt met je groeiende buik, maar op de rest van je lichaam mooi blijft zitten.

Pu jacket € 49,95 : Ook dit soort jasjes zijn in allerlei modellen en kleuren te krijgen ! Het jasje draag je gewoon lekker los met een top eronder en draag je ook na je zwangerschap weer lekker door !

Rib rollneck dress  € 21,95 : Ook weer zo’n heerlijke jurk met een fijne stof ! Draag hier het bovenstaande jasje overheen en sneakers eronder en je outfit is helemaal af !

Tanktop  € 9,95 : Een basic die je standaard in je kast moet hebben ! Deze tops zijn er in allerlei kleuren en eindeloos te combineren ! Het fijne vind ik dat de tops lekker lang zijn en daardoor tot het einde van je zwangerschap te dragen zijn. Veel tops worden met die dikke buik erin toch net iets te kort, maar met een lange basic eronder kan je ook deze tops gewoon doordragen !

Jumpsuit  € 23,95 :Heerlijk om te dragen ! Het enige waar je bij het kopen van een jumpsuit tijdens je zwangerschap op moet letten is hoe hoog of laag de broek ervan is. Hier is de jumpsuit namelijk vaak smaller en als dit hoog zit dan is dit niet fijn op je buik.

Top  € 16,95 : Een top als deze draag je heel makkelijk onder de bovenstaande blazer of het pu jasje. Let er bij het kopen van een top op dat deze wat langer is. Doordat je buik dikker word worden de tops ook korter natuurlijk. Is de top net iets te kort is dit makkelijk op te lossen met een langere basic top eronder !

En in de winter ?

De bovenstaande artikelen zijn allemaal op het voorjaar en de komende zomer gericht. Maar voor de winter geldt hetzelfde, hierin zijn in de ‘gewone’ winkels ook heel veel items die je gewoon aankan. Zelf was ik in de winter zwanger en heb ik veel losse vesten gedragen, deze zitten heerlijk en kun je altijd makkelijk aan ! Een andere leuke optie die ik veel heb gebruikt zijn lange truien, deze droeg ik met een zwangerschapspanty eronder en dan gewoon laarsjes eronder.

Ik hoop dat je genoeg inspiratie op hebt kunnen doen om er tijdens je zwangerschap top uit te zien !! En zoals ik al zei kan je de meeste items na je zwangerschap gewoon doordragen.

5 thoughts on “Zwangerschapskleding, Yay or Nay ?

  1. Ik vond het wel leuk om mij te kleden tijdens mijn zwangerschapen gelukkig is er ook genoeg leuks te vinden, maar aan het einde vond ik het lastiger worden met die gigantische buik! Ik voelde me net een zeekoe en niks stond meer leuk in mijn ogen haha!

    Like

Geef een reactie

